حافظه اس اس دی وسترن دیجیتال

حافظه اس اس دی وسترن دیجیتال

 

 

 

 

 

آشنایی با برند وسترن دیجیتال و معرفی حافظه اس اس دی وسترن دیجیتال

برند وسترن دیجیتال

حافظه اس اس دی وسترن دیجیتال

دهه 1970

این شرکت در تاریخ 23 آوریل 1970 توسط آلوین فیلیپس، کارمند سابق شرکت موتورولا به عنوان General Digital تاسیس شد. تولیدات آن ها در اول شامل تجهیزات تست ماسفت بود. این شرکت به سرعت تبدیل به سازنده نیمه هادی خاص شد و سرمایه اولیه آن توسط سرمایه گذاران شخصی و شرکت بزرگ امرسون الکتریک تامین شد. در سال 1971 نام این شرکت به وسترن دیجیتال تغییر داده شد.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره شرکت وسترن دیجیتال کلیک نمایید 

 

از اولین محصولات تولید شده توسط شرکت وسترن دیجیتال می توان به تولید چیپ WD1402A UART اشاره کرد. در سال های اولیه دهه 1970 شرکت وسترن دیجیتال، تولید تراشه های ماشین حساب را در دستور کار خود قرار داده بود و در سال 1975 شرکت وسترن دیجیتال توانست به بزرگترین تولید کننده تراشه ساز مستقل تبدیل شود.

 

با خرید کالا از فروشگاه آرکا آنلاین یک فلش 32 گیگابایت با کیفیت هدیه بگیرید 
 

 

بحران نفت در اواسط دهه 1970 میلادی ، باعث شد تا شرکای تجاری شرکت وسترن دیجیتال و بعضی مشتریان بزرگ این شرکت از جمله شرکت Bowmar Instrument دچار ورشکستگی شوند و در سال 1976 شرکت امرسون الکتریک قرارداد تجاری خود را به صورت یک طرفه با شرکت وسترن دیجیتال لغو کرد و شرکت وسترن دیجیتال را تنها گذاشت.

 

جهت مشاهده تمامی هارد های SSD فروشگاه آرکا آنلاین کلیک نمایید 

 

شرکت وسترن دیجیتال چندین محصول برجسته را در طول این مدت معرفی کرد.

این محصولات می توان به پردازنده چند هسته ای MCP-1600 و تراشه  1771 اشاره کرد. تراشه 1771 به عنوان اولین کنترل کننده دیسک و جایگزین صفحات TTL بود.

تراشه 1771 و خانواده اش اولین ورود به صنعت ذخیره سازی اطلاعات بود.

 

 

 

دهه 1980

در اویل دهه 1980 شرکت وسترن دیجیتال کنترل کننده های هارد دیسک را تولید کرده و در سال 1983 قراردادی را با شرکت IBM به امضا رساندند. این قرارداد شامل کنترل کننده  WD1003 ، مبنای رابط ATA شده است. تولید کنترل کننده های WD1003 ، در اوایل دهه 1980 بخش عمده ای از درآمد و سود شرکت وسترن دیجیتال، از طریق کنترل کننده WD1003 و خانواده اش تامین شد که جهش بزرگی را برای شرکت وسترن دیجیتال رقم زد.

حافظه اس اس دی وسترن دیجیتال

شرکت وسترن دیجیتال تا اواخر دهه 1980 تلاش کرد تا از سود حاصل شده از فروش کنترل کننده های ذخیره سازی ATA ، خود را به یک تامین کننده تجهیزات سخت افزاری عمومی برای صنعت کامپیوتر تبدیل کند. به همین منظور تعدادی از شرکت های سخت افزاری را خریداری کرد.

در سال 1986 شرکت Western Digital Imaging توانست شرکت Paradise که یکی از بهترین تولید کنندگان کارت های گرافیکی VGA در آن زمان بود را خریداری کند. از دیگر شرکت های خریداری شده توسط وسترن دیجیتال می توان به خرید شرکت Faraday Electronics Inc در سال 1987 اشاره کرد که این شرکت تولید کننده چیپست های منطقی هسته ای (Core Logic Chipset) بود.

شرکت ADSI برای تولید چیپست های کنترلر SCSI برای هارد دیسک ها و نوارهای مغناطیسی و شرکت های Ethernet و StarLAN جهت تولید سخت افزار شبکه ، از دیگر شرکت های خریداری شده توسط شرکت وسترن دیجیتال در آن زمان بود که تاثیر بسزایی در آینده این شرکت داشته است.

در سال 1986 اولین کنترلر تک چیپ (Single Chip) برای رابط SCSI با نام WD33C93 توسط شرکت وسترن دیجیتال تولید کرد که خروجی گذرگاه (Bus Mastering) شانزده بیتی را برای بهبود سرعت مورد استفاده قرار داد. خرید شرکت Tandon در سال 1988 از دیگر شرکت های خریداری شده توسط وسترن دیجیتال بوده است که تاثیر فراوانی در آینده این شرکت داشته است.

بعد از این تاریخ محصولات Tandon با نام تجاری Centaur وارد بازار شدند. محصولات تولیدی شامل تجهیزات ذخیره سازی براساس پلتفرم ATA و XT بودند.

 

 

 

 

کارخانه وسترن دیجیتال

با روی کار آمدن قرارداد تبادل نیرو در سال 1998 با شرکت IBM و در دست گرفتن حق استفاده از فناوری های انحصاری این شرکت و ادامه ی همکاری تا سال 2000 باعث شد بار دیگر شرکت وسترن دیجیتال به بالاترین سهم فروش هارد دیسک در بازار برسد.

حافظه اس اس دی وسترن دیجیتال

وسترن دیجیتال به عنوان اولین تولید کننده ی هارد دیسک با حافظه ی داخلی 8 مگابایت در سال 2001 ، توانست لقب  Special Edition را دریافت کند و با راه اندازی خط تولید با نام کد JB ، اولین محصول خود را به نام WD1000JB در ظرفیت 1000 گیگابایت با سرعت مناسب تولید کند و توانست ظرفیت 40 تا 250 گیگابایت را هم به بازار ارائه دهد.

اولین هارد دیسک با سرعت چرخش 1000 دور در دقیقه تحت عنوان WD360GD با کد Raptor در سال 2003 روانه بازار شد .تولیدات هارد دیسک Raptor اول در ظرفیت 36 گیگابایت با میانگین زمان دستیابی 6 میلی ثانیه بود ولی بعد از مدتی 74 گیگابایتی با اسم WD740GD به بازار عرضه شد.

آخرین محصول از این گروه در سال 2005 در ظرفیت 150 گیگابایت با اسم WD1500 تولید و در بازار به فروش رسید. به دلیل فروش بسیار بالا و سود چشمگیر Raptor بهترین جایگزین برای  JB انتخاب شد .

 

 

 

 

بعد از دو سال ، در سال 2007 در تاریخ 7 اکتبر ، با تولید هارد دیسک 1 ترابایتی جهان از گروه My book توسط کمپانی وسترن دیجیتال و به کارگیری فناوری  Perpendicular Recording در تولید هارد دیسک برای نوت بوک ها و دستگاه های قابل حمل باعث افزایش میزان ظرفیت و کاهش مصرف انرژی شدند. با تلاش بی وقفه ی این کمپانی در سال 2008 مورخ 21 آوریل با سرعت چرخشی هارد دیسک ما بین 5400 و 7200 دور در دقیقه در حالت Green ، توانستند سرعت چرخش را به 5404 دور در دقیقه برسانند .

حاصل این عملکرد تولید نسل جدید هارد دیسک 1000 دور با نام Veloci Raptor با ظرفیت 300 گیگابایتی و پلتفرم های 5/3 و5/2 اینچی و اولین هارد دیسک 500 گیگابایتی در پلتفرم 5/2 اینچی با نام  Scorpio Bhue برای نوت بوک ها شد.

اوج موفقیت کمپانی وسترن دیجیتال در سال  2009 با تولید هارد دیسک داخلی 2 ترابایتی و 1 ترابایتی برای نوت بوک ها و هارد دیسک های قابل حمل و تولید اولین هارد دیسک 3 ترابایتی داخلی در ماه اکتبر سال 2010 همراه شد.

 

 

 

 

حافظه اس اس دی وسترن دیجیتال مدل WDS200T3X0C Black SN750 با ظرفیت ۲ ترابایت

حافظه اس اس دی وسترن دیجیتال

مشخصات:

وزن:                                                                                  ۷ گرم

فرم فاکتور:                                                                          M.2 2280

نوع فلش:                                                             layer 3D NAND-64

 ظرفیت:                                                             ۲ ترابایت

نوع رابط:               PCI-Express 3.0 x4                                                      

سرعت خواندن اطلاعات ترتیبی:                                 ۳۴۸۰ مگابایت بر ثانیه

سرعت نوشتن اطلاعات ترتیبی:                                   ۳۰۰۰ مگابایت بر ثانیه

سرعت خواندن اطلاعات تصادفی:                                    ۵۱۵,۰۰۰ IOPS

سرعت نوشتن اطلاعات تصادفی:                                      ۵۶۰,۰۰۰ IOPS

مقاومت در برابر لرزش:                                                           دارد

مقاومت در برابر شوک:                                                           دارد

دمای عملیاتی:                                                      ۰ تا ۷۰ درجه سانتی گراد

مزایا:

فرم فاکتور2 M.

مصرف بسیار کم برق

مقاوم در برابر شوک 1500G

میانگین عمر ۱.۷۵ میلیون ساعت

دارای رابط Gen3 PCIe

سرعت خواندن و نوشتن سه برابر بیشتر از ساتا

 

 

 

 

آرکا آنلاین بزرگترین و معتبر ترین سامانه خرید آنلاین تجهیزات جانبی در کشور است.

و با داشتن نماد اعتماد الکترونیکی از وزارت صنعت، معدن و تجارت و نماد سازماندهی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بهترین مکان برای خرید اینترنتی شما است.

سایت آرکا آنلاین دارای محصولات زیادی است از جمله: پرینتر Samsung ،پرینتر Canon ،پرینتر Epsonو ... برای مشاهده محصولات بیشتر به سایت آرکا آنلاین مراجعه کنید.

شما می توانید محصولات خود را به صورت آنلاین خریداری کنید و به آسانی تحویل بگیرید.

 

 

خدایا شکرت 

نظرات

حاصل جمع : Captcha